به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سعید شاهسواری در مراسم افتتاح مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، با اشاره به ویژگی های این مسیر اظهار کرد: ۸۶ درصد مسیر از داخل تونل و یا از روی پل ها عبور می کند که بزرگترین پل این مسیر ۳۲۰ متر طول و ۴۷ متر ارتفاع دارد.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با تاکید بر بکارگیری انواع تاسیسات الکترومکانیکال در این پروژه گفت: بهره برداری و نگه داری از این مسیر نیازمند سیستم تهویه، اعلام و اطفای حریق، پایش تصویری و اطفای حریق پست های برق است که برای اجرای این سیستم ها، ۴۱ کیلومتر داکت بانک و ۴۷۰ کیلومتر کابل کشی انجام شده است.
وی با بیان اینکه این پروژه کاملا متفاوت با سایر پروژه های راهسازی کشور است گفت: این پروژه تنها یک پروژه راهسازی نبوده بلکه در طول این مسیر مملو از انواع ابنیه های فنی است که کار را در این پروژه بسیار سخت کرده بود و احداث ۱۷ رشته تونل به طول ۱۸.۷ کیلومتر و ۹ دستگاه پل به طول ۱ کیلومتر بخشی از این ابنیه ها است.
شاهسواری با بیان اینکه در این پروژه ۳۰۰۰ نفر به صورت شبانه روز فعالیت داشتند، با تقدیر از تلاش های کارگران و مهندسان، گفت: با توجه به مشکلات موجود، تلاش شد تا علی رغم همه مسائل مالی، به هیچ وجه در پرداخت حقوق کارگران و کارکنان این پروژه مشکلی ایجاد نشود و خوشبختانه تا امروز حقوق معوقی در حوزه کارگران و کارکنان نداشتیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد که در صورت تامین مالی مناسب از سوی دولت، امکان بهرهبرداری از مسیر برگشت این قطعه در پایان سال آینده وجود دارد.